Potencjalne skutki kryzysu spowodowanego pandemią w przypadku Johnson and Johnson są ważnym tematem do analizy. W rzeczywistości, odporność firmy na skutki spowolnienia gospodarczego i zmian w wzorcach konsumpcji konsumentów będzie decydująca dla jej przyszłości. Łączne podsumowanie sytuacji zarówno na rynku wewnętrznym, jak i globalnym może dać nam wskazówki, czy Johnson and Johnson przetrwa tę niepewną sytuację.

Amerykańska firma farmaceutyczna Johnson and Johnson w pierwszym półroczu 2020 roku odnotowała spadek sprzedaży o 4,3%. Niemniej jednak, strategia rozwoju wyznaczona przez firmę oznacza, że firma ta jest lepiej przygotowana na kryzys niż większość jej konkurentów na rynku. To właśnie odwaga w podejmowaniu specyficznych działań, inwestycje w innowacyjne projekty i zastosowanie odpowiednich strategii będzie decydowało o przyszłości Johnson and Johnson.

Nie tylko pandemia COVID, ale i poważne problemy prawne, na przykład dotyczące kwestii opioidów lub procesy sądowe dotyczące talku, wpłynęły na wizerunek firmy w ostatnim czasie. Obecnie jednak firma intensywnie pracuje nad odbudową swojej reputacji poprzez przyjęcie nowych procedur, zmiany w dotychczasowych strategiach działania i stosowanie innych działań prospołecznych. To zdecydowanie pozytywny sygnał do inwestycji w firmę.

Globalnie firma Johnson and Johnson posiada szerokie spektrum produktów, w tym farmaceutyki, menedżery płodności, produkty higieniczne i medyczne oraz produkty dla dzieci. Wzrost populacji i zwiększenie zapotrzebowania na tego typu produkty może przyczynić się do powrotu firmy na dobre tory wzrostu. Ostatnio firma przedstawiła nową strategię działania, która koncentruje się na wzmocnieniu inwestycji w dziedziny przyszłości, takie jak robotyzacja, telemedycyna i zdrowie mobilne. To prawdziwe podejście zapewni odpowiednie warunki do przetrwania i utrzymania w czasach kryzysu.

  • Podsumowując, przetrwanie Johnson and Johnson w czasach kryzysu zależy od tego, jak skutecznie podejmie niezbędne działania, które przyczynią się do odbudowy jej wizerunku oraz strategii biznesowej.
  • Nie można jednak zapominać, że firma ma ogromny potencjał ze względu na szeroką gamę produktów, globalne zasięgi działania i inwestycje w innowacje. To dobrze rokująca firma, która jest w stanie przetrwać i rosnąć, mimo rynkowych trudności.
  • Jednak musi wykazywać dużą elastyczność, dostosowując swoje działania i strategie do zmieniającej się sytuacji, by pozostać na czele branży.